• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Behöver tips från kunnigt folk, samlingslån på 90.000kr

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Skulle också försöka hålla ut till Januari då ff går ut.
Taxerade inkomsten 2018 är 75.000? eller hade jag missuppfattat det? Och du har 336 k i inkomst nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Skulle också försöka hålla ut till Januari då ff går ut.
Taxerade inkomsten 2018 är 75.000? eller hade jag missuppfattat det? Och du har 336 k i inkomst nu?
Ja precis.
Jag började jobba heltid igen i oktober 2018 efter att ha pluggat ett tag. Och nu i somras så har jag fått nytt jobb så med min nuvarande lön blir det 336k i inkomst om året. Sen hur det ser ut på deklarationen vet jag ej..
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Jag hade verkligen viljat lösa det här nu direkt faktiskt. Jag tänker inte göra någon ansökan och dra på mig någon mer förfrågan men skulle ens någon lånförmedlare överhuvudtaget ens tänka tanken att låna ut till mig med de betyg jag har?

Grejen är ju att om jag väntar och ändå inte får något lån i januari så är jag ju körd alltså. Därför velar jag lite.

Ert enda tips är alltså att vänta till femte januari?

tack på förhand
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag tror det "räcker" att vänta till den fjärde januari (för visst försvinner förfrågningarna samma dag?).

Det är ganska liten chans att någon nappar innan dess, så att chansa nu innebär sannolikt att du inte får något lån i den storleksklassen, samt försämrar dina chanser i januari. Lendo och ange de nya inkomstuppgifterna hade jag nog valt.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag tror det "räcker" att vänta till den fjärde januari (för visst försvinner förfrågningarna samma dag?).

Det är ganska liten chans att någon nappar innan dess, så att chansa nu innebär sannolikt att du inte får något lån i den storleksklassen, samt försämrar dina chanser i januari. Lendo och ange de nya inkomstuppgifterna hade jag nog valt.
Jo på UC försvinner ff samma datum ett år senare.
Bisnode kan ha någon dag fördröjning har jag märkt
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du får lån den 4:e januari. Innan dess är det däremot betydligt mer tveksamt. Skulle inte chansa nu och riskera allt.
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Du får lån den 4:e januari. Innan dess är det däremot betydligt mer tveksamt. Skulle inte chansa nu och riskera allt.
Nej jag kommer att vänta till januari. Blir bäst så verkar det som.
Men bisnode och creditsafe-betygen har alltså inget med UC att göra?

Svar från Balanzia efter att jag förklarat min ekonomiska situation för övrigt:

”Vi kan dessvärre inte bevilja dig ett lån då din UC-risk ligger över 20 %. Du är självklart välkommen att kontakta oss igen när din UC-risk har sjunkit till under 20 %.”
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Bumpar min tråd här lite då jag i desperation sökte ett lån via advisa.

Santander erbjöd 30.000kr och fem minuter senare kom remember och gick tydligen med på det jag sökte?
Jag skrev under, skickat in kontoutdrag, lönespec o arbetsgivareintyg. Det här va i morse vid 05:10 ungefär och jag har inte hört någonting efter det...?

Är detta vanligt med Remember? Kommer dom att neka mig efter manuell granskning? Tar det mer än en arbetsdag att gå igenom en ansökan?

Heeeeeelp
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Bumpar min tråd här lite då jag i desperation sökte ett lån via advisa.

Santander erbjöd 30.000kr och fem minuter senare kom remember och gick tydligen med på det jag sökte?
Jag skrev under, skickat in kontoutdrag, lönespec o arbetsgivareintyg. Det här va i morse vid 05:10 ungefär och jag har inte hört någonting efter det...?

Är detta vanligt med Remember? Kommer dom att neka mig efter manuell granskning? Tar det mer än en arbetsdag att gå igenom en ansökan?

Heeeeeelp
Kan ju tillägga att lånet är enligt följande:
155 000 kr
Månadskostnad: 2 434 kr
Återbetalningstid: 11 år
Effektiv Ränta: 16,43 %
Jag är fullt medveten om att det inte är ett bra lån, men just nu så är det hur j*vla bra som helst. Jag tror ni förstår vad jag menar.

Jag fick det här från advisa: Hej *****! Tack för att du valde Re:member. Så snart du skrivit på skuldebrevet som skickas till dig betalas pengarna ut till dig. Mvh Advisa

Och det sista jag hört från remember är:
Hej,
Vi har nu tagit emot dina inkomstdokument.
Vi behandlar ditt ärende inom ett några bankdagar och återkommer till dig med besked via e-post.
Vänliga hälsningar,
re:member

är det någon som har kredit eller lån hos dom nu? Hur är dom? Och jag vet att det står inom ett par dagar. Men tycker ändå det känns lite konstigt??

Vad tror ni? ni med rutin och erfarenhet kan ju spekulera!
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Fortfarande ingen återkoppling angående min ansökan...
Är re:member ens seriösa??

hade uppskattat om hur ni som kunder upplever/upplevt remember och hur lång tid det tog innan något konkret beslut togs. Det enda jag har fått bekräftat är att dom har tagit emot mina dokument...
Får väl ringa till dom imorgon eftermiddag om jag inte får något besked imorgon under dagen.
Allt känns bara så skeptiskt och det här är fan min sista chans.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp